الصفحات

Ik ben klaar voor Australian Open

احدث اجدد واروع واجمل واشيك Ik ben klaar voor Australian Open

SYDNEY - Yanina Wickmayer had kunnen stunten in Sydney. Maar op enkele cruciale punten ging ze in de fout en Samantha Stosur bleek dodelijk efficiënt.
Ex-nummer 1 Dinara Safina in Auckland, Samantha Stosur, thuisspeelster en het nummer 6 van de wereld in Sydney: het lot heeft Yanina Wickmayer dit jaar nog niet gespaard. Maar onze landgenote was niet onder de indruk van de tegenstand. Haar opslag en forehand deden de finaliste van Roland Garros pijn: vier aces in de eerste set. Ongewoon in vrouwentennis.

Maar toen het erop aankwam, bij 5-5, maakte Wickmayer enkele foutjes en zette Stosur het enige breakpunt om in setwinst. In de tweede set was de Australische even efficiënt: één breakpunt, één break. 'Ik wist dat ik weinig kansen zou krijgen, dus moest ik op elke tweede opslag aanvallen', zei Stosur achteraf.

Een compliment voor Wickmayer die inderdaad tevreden mocht zijn over haar match. 'Had ik dit niveau gehaald in Auckland, dan had ik gewonnen', zei ze. 'Maar toen was ik te vermoeid. Gisteren (zondag, red.) heb ik hier een halfuurtje getraind en ben ik vroeg onder de wol gekropen. Ik denk dat ik 12 of zelfs 13 uren heb geslapen. Het moet zijn dat ik het nodig had. Morgen neem ik nog een dagje vrij om helemaal uitgerust te zijn en dan begin ik weer te trainen. Ik zie wel of dat hier is, dan wel in Melbourne. Liefst zou ik niet te vroeg naar Melbourne reizen, maar de vraag is of ik hier een baan kan krijgen om te trainen.'

Had ze toch niet een klein beetje spijt dat ze niet won? Stosur leek te pakken. 'Liever een sterke match spelen en verliezen, dan een zwakke match winnen', zei Wickmayer. 'Want dat is de betere voorbereiding op de Australian Open. Nu heb ik het gevoel dat ik er klaar voor ben.'

Best ook, want in Melbourne heeft Wickmayer een vierde ronde te verdedigen. Als ze haar puntentotaal en haar 23ste plaats op de wereldranglijst wil veiligstellen, moet ze op de Australian Open de kwartfinales halen. En dat zou tot behoorlijk wat druk kunnen leiden.

Wickmayer: 'Ik ben goed aan het spelen, ik verwacht dat ik die lijn in Melbourne zal doortrekken. Op de US Open moest ik vorig jaar een halvefinaleplaats verdedigen. Dat bezorgde me pas druk. Mijn doel is en blijft de top tien. Maar of ik die nu op het einde van dit jaar of volgend jaar haal, dat maakt niet uit. Ik zie wel wanneer het komt.'

...

المشاركات الشائعة